Noi Despre Noi – Banca Tiriac

Situat in centrul Regiunii de Nord-Est a tarii, judetul Bacau poseda o importanta comunitate de afaceri. In luna iunie a.c., la Registrul Comertului erau inregistrati peste 24.500 de agenti economici.
Din punct de vedere al dezvoltarii economiei, judetul ocupa locul VI intre judetele Romaniei, cu 4,5% din productia totala industriala a tarii. Toate ramurile economiei sunt bine reprezentate de altfel, in acest judet. Acesta este mediul in care Banca Tiriac s-a dezvoltat si consolidat in cei 7 ani de existenta.

Miercuri 11 septembrie a avut loc la Bacau inaugurarea oficiala a noului sediu al sucursalei Bancii Tiriac.La eveniment alaturi de personalul sucursalei au participat clienti ai bancii, autoritati locale, precum si o delegatie din centrala condusa de domnul presedinte Anthony van der Heijden. Momentul taierii panglicii tricolor de catre presedintele bancii impreuna cu directorul sucursalei, prefectul judetului si viceprimarul orasului Bacau a fost urmat de o conferinta de presa care s-a bucurat de o audienta deosebita din partea reprezentantilor presei si posturilor de radio si TV locale. In cadrul conferintei de presa, reprezentantii mass media s-au aratat interesati de activitatea sucursalei, de oferta de produse si servicii a bancii de mediul economic si de perspectivele de dezvoltare ale Bancii Tiriac. Domnul presedinte Anthony van der Heijden a tinut sa precizeze ca:

“Decizia de a muta sucursala Bacau a Bancii Triac intr-un nou sediu este fireasca, avand in vedere ca acest oras este unul dintre cele mai importante centre economice si urbane din Romania, iar Banca Tiriac doreste sa-si deserveasca clientii cat mai bine, sa ofere servicii de calitate si un mediu profesional propice desfasurarii operatiunilor bancare.”

Pentru a marca acest eveniment important, colegii nostri au primit din partea presedintelui bancii o placheta aniversara care sa le aminteasca de aceste clipe deosebite.Receptia care a avut loc in seara aceleiasi zile s-a bucurat de participarea tuturor personalitatilor vietii economice si politice din oras. Directorul sucursalei, domnul Valentin Cozlovschi a tinut sa-i prezinte pe cei sositi din centrala si in primul rand pe presedintele bancii, tuturor invitatilor pentru consolidarea si adancirea relatiilor interumane si de afaceri. Inaugurarea unei expozitii de pictura in sediul unei banci poate fi considerat un eveniment inedit. Pentru a marca aniversarea a cinci ani de activitate, joi 12 septembrie a.c la sediul sucursalei Piatra Neamt a Bancii Tiriac a avut loc vernisajul unei expozitii de pictura, sculptura si ceramica, organizata in colaborare cu Galeriile Vert.Lucrarile celor 14 artisti plastici au fost admirate deopotriva de invitati si de cei 22 de salariati ai sucursalei-gazda a manifestarii. Autorii lucrarilor expuse, recunoscuti pentru bogata activitate artistica, prezentata atat in cadrul unor expozitii la nivel national dar si international, au fost prezentati publicului participant la vernisaj de catre criticul de arta Lucian Stroche.

Cu ocazia aniversarii celor cinci ani de existenta a sucursalei din Piatra Neamt, domnul Presedinte Anthony van der Heijden a adresat cateva cuvinte tuturor celor prezenti, oferind directorului sucursalei, domnul Sorin Potolea si intregului colectiv o placheta aniversara care marcheaza parcurgerea celor cinci ani de activitate sub emblema Bancii Tiriac.

Anthony van der Heijden – presedintele Bancii Tiriac si Sorin Potolea – Directorul Sucursalei Piatra NeamtSeara s-a incheiat cu o receptie la care au fost invitati clientii sucursalei, autoritatile locale, importanti oameni de afaceri din oras. Anul 2002 nu a poate fi considerat unul dintre cei mai buni ani din punct de vedere economico-financiar pentru mediul de afaceri buzoian. In acest context, totusi, Sucursala Buzau a reusit sa atraga un numar important de clienti prin oferta de plata a salariilor pe card.Daca Sucursala Buzau incepea anul 2002 cu un numar de 2.034 carduri VISA, pana la momentul actual am reusit emiterea unui numar de 2680 carduri VISA (cu 430 mai mult decat a fost planificat). Succesul obtinut se datoreaza intensificarii activitatii de promovare a ofertei de carduri, unei mai mari adaptabilitati la nevoile clientilor, mai mult interes in ceea ce priveste exploatarea potentialului oferit de anumite zone. Astfel s-a reusit incheierea de conventii de plata a salariilor pe card cu mai multe institutii si companii, dintre care reprezentative sunt: Grupul de firme Lazar Ramnicu Sarat; Confectia SA Ramnicu Sarat; UM 01838 Boboc, Regia Autonoma Municipala Buzau (300 carduri), etc.In anii 2001 si 2002 sucursala a emis un numar total de 4714 de carduri

“Vom continua campania de promovare a ofertei noastre de produse si servicii bancare cu maximum de responsabilitate astfel incat la finele anului 2002 sa ne putem mandri cu un portofoliu de clienti multumiti ca lucreaza cu Banca Tiriac” a declarat domnul Aurel Gubandru directorul Sucursalei Buzau a Bancii Tiriac.

In luna septembrie 2002, Sucursala Oradea a aniversat un deceniu de functionare.Sucursala a devenit operationala in anul 1992 si a “crescut” de la un an la altul prin numarul de clienti si prin diversificarea ofertei de produse si servicii.In anul 1999 sucursala s-a mutat intr-un spatiu propriu, modern, situat in centrul vechi al Oradei, unde ambientul ofera clientilor bancii si personalului un mediu propice derularii facerilor.Dezvoltarea activitatii si afirmarea Bancii Tiriac in mediul de afaceri bihorean a determinat deschiderea unei agentii in localitatea Salonta in anul 2000, a unui punct de schimb valutar chiar in Vama Bors la granita cu Ungaria si de curand a unei agentii in cadrul magazinului METRO ( in luna septembrie a anului 2002).

“Dincolo de momentul aniversar ocazionat de implinirea unui deceniu de la infiintarea Bancii Tiriac, vreau sa-mi exprim sentimentul de gratitudine si pretuire pentru activitatea institutiei, care alaturi de cele 17 sucursale din Bihor, a contribuit decisiv la constituirea suportului financiar al judetului in conceperea unor actiuni economice de o anvergura menita sa contribuie la dezvoltarea si prosperitatea acestuia” a declarat domnul DEGAU IOAN, director la Banca Nationala a Romaniei, Sucursala Oradea.

Agentia Metro Oradea si-a inceput activitatea in data de 05 09 2002 si s-a bucurat de un mare succes inca de la inceput. Colectivul tanar si plin de entuziasm a reusit sa acorde in prima saptamana de activitate 30 de credite Metro, ceea ce este o performanta pentru care ii felicitam si le dorim mult succes in continuare.

Expansiunea continua

Banca Tiriac isi continua politica de expansiune si deschide la sfarsitul lunii septembrie o noua agentie la Sibiu. Iata ce ne declara doamna Florina Carje directorul sucursalei Bancii Tiriac din Sibiu “Deschiderea agentiei s-a facut in conditii bune desi s-a devansat termenul de deschidere a magazinului cu 2 zile. Prin efortul tuturor s-au putut oferi inca din start toate produsele si serviciile fara incidente. Colectivul agentiei, format din 4 tineri nou angajati, a reusit cu ajutorul colegei noastre din Agentia Metro Militari, Corina Blebea si a unor colegi din sucursala, sa depaseasca emotiile inceputului, inceput care specific deschiderii magazinelor Metro este deosebit de agresiv. Beneficiind de o amenajare menita sa asigure o abordare a clientilor in mod direct, precum si de avantajul prezentarii de informatii si pliante in cadrul “Exposib 2002″ , agentia a fost inca din primele zile solicitata de un numar mare de clienti. Prezenta Bancii Tiriac la deschiderea oficiala a magazinului Metro cu un superb buchet de garoafe galbene- albastre insotit de mesajul d-lui presedinte, a contribuit la individualizarea participarii bancii la acest eveniment.Ambitia tanarului nostru colectiv este de a recupera decalajul unui start intarziat fata de celelalte agentii”.

“Clientii Metro sunt si clientii nostri “ acesta este deviza oricarui angajat al agentiilor Metro . Banca Tiriac va fi prezenta si in Metro Baia Mare. Un angajat al sucursalei va raspunde de solicitarilor clientilor Metro .

” Pana in luna Octombrie vom fi prezenti in toate cele 15 magazine Metro din tara si vom acorda credite tuturor clientilor Metro ” aceasta este o declaratie care acum cateva luni parea un vis, dar iata ca acum este realitate”. Multumim tuturor celor care trudesc zi de zi pentru atragerea clientilor in magazinele Metro si le dorim ” Bafta” ! In perioada 19- 23 septembrie 2002, la Sibiu s-a desfasurat a X-a editie a Targului International General “Exposib 2002”, cel mai important targ economic din Sibiu, organizat de Camera de Comert, Industrie si Agricultura Sibiu.Si la editia din acest an Sucursala Sibiu a participat ca expozant, cu un stand propriu amenajat in traditia editiei precedente cu postere, materiale publicitare, imaginea corporate a bancii, etc.Prezenta numarului mare de vizitatori, a autoritatilor locale (prefect, primar, presedintele Consiliului Judetean Sibiu, Consulul General si reprezentanti ai Consulatului General al Germaniei din Sibiu) a demonmstrat popularitatea de care se bucura acest targ in Sibiu . In cadrul Salonului Noutatilor, sucursala Sibiu a organizat “ZIUA BANCII TIRIAC”. Manifestarea a debutat cu un cuvant de “bun venit” adresat firmelor invitate si a continuat cu o scurta prezentare si initiere a partenerilor nostri cu planul de afaceri al Bancii Tiriac si a ofertei de produse si servicii a bancii.

“Numarul mare de vizitatori care s-au oprit la standul Bancii Tiriac,interesul fata de activitatea bancii in general si a sucursalei in special prin participarea activa a firmelor la prezentarea efectuata,materialele publicitare luate de vizitatori (multe pentru creditele Metro) ne-au facut sa ajungem la concluzia unui bilant favorabil al participarii noastre” ne-a declarat Valentin Morosanu, Relationship Manager – sucursala Sibiu. Prima editie a salonului Auto Vrancea 2002 si-a deschis portile sambata 28 septembrie a.c. Organizata de Camera de Comert, Industrie si Agricultura manifestarea s-a bucurat de prezenta a peste 18 companii reprezentante ale unor marci de automobile renumite in lumea intreaga. Pe langa cei implicati direct in industria automobilului la SAV 2002 au mai fost prezente si sucursalele vrancene ale celor mai importante banci comerciale.

Banca Tiriac- Sucursala Focsani, a participat alaturi de dealerii de autoturisme, firme de asigurari si finantatori la SAV 2002. Standul bancii a fost vizitat de foarte multe persoane interesate in achizitionarea unui autoturism si deci implicit de creditul auto. Iata ce ne declara doamna director Anca Constantinescu la inceputul acestui eveniment: “Consideram ca acest eveniment, care se desfasoara pentru prima oara in orasul nostru, reprezinta o oportunitate atat pentru institutia noastra cat si pentru clientii nostri actuali si potentiali . Ne propunem sa promovam creditul auto, care este un produs atractiv, iar pe durata SAV vom face la standul nostru simulari de credite pentru ca in acest mod clientii nostri sa isi aleaga cel mai potrivit nivel de creditare. Vom avea discutii si cu dealerii cu care speram sa colaboram si cred ca bilantul salonului va fi unul pozitiv”.

lotus-4942656 In vederea standardizarii sistemului de carduri al bancii, incepand cu 1 octombrie 2002, Banca Tiriac a modificat data de inregistrare a dobanzilor aferente facilitatii de credit acordate persoanelor fizice pe Contul Central. Astfel, toate dobanzile debitoare (pentru descoperit de cont, in cadrul produsului Cont Central) generate de utilizarea acestei facilitati, vor fi inregistrate numai in ultima zi lucratoare a fiecarei luni si nu in ziua platii salariului in contul detinatorului de card.

lotus-4942656 Relationship management este conceput ca un sistem menit sa imbunatateasca permanent: calitatea si cantitatea serviciilor bancii, relatia dintre banca si client, o mai buna identificare a necesitatilor clientilor si mai buna cunoastere a riscurilor bancii in relatia cu clientul.

lotus-4942656 Banca Tiriac va participa in perioada 11-15 noiembrie la festivalul “ACT BRITISH. PLAY SHAKESPEARE”. Al carui Motto este : “We know what we are, but we know not what we may become”.

lotus-4942656 VISA va lansa in curand o noua campanie promotionala sub deviza “VISA TAKES YOUR PLACES” .

lotus-4942656 Banca Tiriac pregateste lansare unor noi produse in luna octombrie.

In luna octombrie si noiembrie copii din Poiana Soarelui isi serbeaza ziua de nastere. OCTOMBRIE: Fodor Robert- 03.10.1990, Tidir Florin 10.10.1990, Branea Alexandru- 12.10.1990, Tinu Marius-19.10.1992, Pusca Adrian-22.10.1992, Carp Laurentiu-21.10.1991, Gorcia Valentin23.10.1989, Hampu Mihai 25.10.1989, Tintar Corina-31.10.1990, Ciuraru Cosmina-31.10.1990NOIEMBRIE: Tifras Marian-8.11.1990, Gorcia Gheorghe-15.11.1990, Janko Steluta-16.11.1986, Viola Andrei-28.11.1992.Fundatia Casa Copilului, Complex Educational “Poiana Soarelui”, str. Poiana Soarelui nr. 1, cartier Noua, Brasov. Continuam seria de stiri referitoare la activitatea de training, cu noutati privind cursurile “Focus on client. Leading added value service”. In aceasta luna s-au desfasurat doua cursuri, pe 20 – 21 septembrie la Timisoara pentru participanti din sucursalele Timisoara, Lugoj si Craiova, si pe 27 – 28 septembrie la Agapia, pentru sucursalele Bacau, Botosani, Iasi, Piatra Neamt si Suceava si ne bucuram sa vedem ca feedback-ul participantilor este foarte bun. “Focus on client. Leading added value service” – grafic al cursurilor :- 11 – 12 octombrie Cheia (Sucursalele Focsani, Braila, Ploiesti si Constanta) – 18 – 19 octombrie Paltinis (Sucursalele Sibiu, Brasov si Tg. Mures).- 8 – 9 noiembrie a.c. Bucuresti (Sucursalele Izvor, Rosetti, Sf. Gheorghe si Agentia Mihai Bravu). La sfarsitul intregii serii vom redacta un material mai amplu cu impresii de final. Pana atunci, va invitam sa ne sunati sau sa ne trimiteti e-mail (adina.vladau@cbit.ro) cu opiniile si sugestiile dvs. Echipa de fotbal a Bancii Tiriac a fost invitata sa participe la unul dintre cele mai puternice campionate Interbancare de fotbal- INDOOR SMART CUP 2002-2003 – organizat de Asociatia Municipala de Fotbal Bucuresti si S.C. Smart S.R.L. Intl ., Echipa bancii participa la astfel de campionate de mai multi ani (in organizarea B.N.R. 1994-2000) avand evolutii meritorii, cea mai buna clasare fiind in 1999 –locul 2 dintr-un numar de 17 echipe. In editia trecuta de campionat, echipa bancii a avut o evolutie buna clasandu-se pe locul 8 dintr-un numar de 22 de echipe. Ce vor face baietii acum? Depinde de ei dar si de cat de tare o sa-i incurajam noi. Va invitam deci la fodbal! Rezumatul meciurilor In perioada septembrie-octombrie a.c. echipa de fotbal a Bancii Tiriac a sustinut o serie de meciuri amicale de pregatire inaintea campionatului “Indoor Smart Cup”. Baietii nostri desi s-au confruntat cu adversari redutabili (echipele bancilor Citibank, ING Bank si Libra Bank) s-au prezentat intr-o forma buna castigand doua meciuri si terminand la egal in cel de al treilea.Luni 14 octombrie a.c. a avut loc primul meci din campionatul “Indoor Smart Cup” cu echipa Bancii Franco-Romane. Din pacate scorul le-a fost total defavorabil. Iata ce ne-a declarat varful de atac al echipei Mihai Mihaila referitor la acest meci “Am avut categoric motive obiective care au condus la o evolutie mai slaba in acest prim meci. Nu credem ca rezultatul justifica totusi comportamentul echipei din teren. Baietii erau obositi si nici nu au avut o galerie puternica care sa-i incurajeze. Este foarte important pentru noi sa simtim prezenta colegilor care din pacate se lasa asteptati la meciurile noastre. Speram ca pe 24 octombrie a.c. la cel de al doilea meci din calificari sa facem o figura frumoasa in fata adversarilor nostri echipa Raiffeisen”Purtatorii de tricou alb-albastru dar nu de la Universitatea Craiova ci de la Banca Tiriac 1.Nastase Bogadan – Centrala 2.Simion Costel – S.Norilor3.Voncick Marian – Centrala4.Calin Gheorghita – S.Sf. Gheorghe5.Matei Alberto – Centrala 6.Dragomir Dragos – Centrala7.Nedelcu Mihanea – Centrala8.Manole Gabriel – SMB9.Bogdan Dan – S.Izvor10. Mihai Mihaila -Centrala11.Nastase Sorin- S.Victoria12.Puiu Cristian – Centrala

Ne face placere sa va prezentam noii colegi din Banca Tiriac.In Centrala Bancii avem doua colege noi, Administrator Credite in cadrul Departamentului Operatiuni Bancare Persoane Fizice. Ele sunt proaspat absolvente ale ASE – promotia 2002, au vârsta de 23 de ani si le puteti cunoaste prin prezentarea de mai jos:

Cristina Ochinciuc este colega noastra incepând cu data de 16 septembrie a.c. si a absolvit Facultatea de Asigurari, Banci si Burse de Valori. In timpul facultatii a avut o bogata activitate in cadrul unor organizatii studentesti si a participat la mai multe training-uri organizate de AIESEC si Citibank, dintre care amintim: Analiza financiara, Produse de cash management si tehnici de vânzare, Banking, Cercetarea de piata si altele. Cunoaste limba engleza foarte bine si are bune abilitati de utilizare a calculatorului.

Se caracterizeaza ca fiind o persoana adaptabila, cu spirit bun de analiza, capabila sa lucreze in echipa si sub stres, ambitioasa si cu bune abilitati de comunicare interpersonala.

Raluca Cristescu a inceput activitatea incepând cu data de 23 septembrie a.c. Ea a absolvit Facultatea de Relatii Economice Internationale. Scurta experienta profesionala se refera la stagiile de practica efectuate la Ministerul Integrarii Europene si la firma El Trading SRL.

Cunoaste limba engleza – nivel avansat si limba germana – nivel mediu. De asemenea, are cunostinte solide de utilizare a calculatorului.Se considera o persoana deschisa, sociabila, organizata, onesta si ambitioasa, dornica intotdeauna sa invete lucruri noi. Telefonul la care le puteti suna este 021 3025 718.In luna septembrie au fost deschise doua noi agentii Metro, la Oradea si Sibiu.Agentia Metro Oradea a inceput sa functioneze in data de 5 septembrie, cu doi noi angajati: – Alexandra Sav- Ofiter cont- Teodora Nistor – CasierColegele noastre raspund la urmatoarele numere de telefon: 0259 407 130 / 0259 407 131Agentia Metro Sibiu a inceput pe data de 24 septembrie cu un numar de 4 noi angajati, si anume: – Lucian Vasile Aron – }ef Agentie- Laura Cristina Bodea – Ofiter cont- Raluca Elena Popa – Ofiter cont- Maria Rogozan – CasierNumerele la care ii puteti contacta sunt: 0269 208 130 / 0269 208 131Va rugam sa va alaturati noua pentru a le ura tuturor Bun venit si mult succes, la inceput de drum alaturi de echipa Bancii Tiriac! Ca modificari in structura de management a sucursalelor, va anuntam ca incepând cu data de 1 septembrie a.c. dna Lacramioara Rusu a fost promovata din pozitia de }ef Departament Management Clienti Sucursala Bacau in pozitia de Director al Sucursalei Oradea. Lacramioara Rusu are 35 de ani si a absolvit Facultatea de }tiinte Economice – sectia Finante Banci, din cadrul Universitatii “Alexandru Ioan Cuza” Iasi, promotia 1989. De la absolvirea facultatii a lucrat in BNR Sucursala Bacau – inspector stagiar si BCR Sucursala Bacau – economist si sef serviciu credite. Din aprilie 1995 s-a alaturat echipei Bancii Tiriac ocupând posturile de sef serviciu credite si apoi sef departament relatii cu clientii. In aceasta perioada Lacramioara a participat la mai multe cursuri de pregatire profesionala organizate de Banca, dintre care amintim: Leadership, Commercial Awareness, Dezvoltarea abilitatilor manageriale, Tehnici de prezentare, Managementul creditelor, Managementul si finantarea intreprinderilor mici si mijlocii s.a. Incepând cu data de 16 septembrie Ioana Batrinu este Director a.i. al Sucursalei Izvor.Ioan Batrinu are 39 de ani si a absolvit in anul 1990 Facultatea de Economia Industriei, Constructiilor si Transporturilor din cadrul ASE. Ea lucreaza in Banca Tiriac din anul 1993, ocupând succesiv pozitiile de economist, sef serviciu contabilitate si contabil sef la SMB, trecând apoi la Sucursala Doamnei si ulterior la Sucursala Izvor ca manager operatiuni.Le uram mult succes in indeplinirea noilor responsabilitati!In aceasta perioada a decis sa paraseasca echipa Bancii Tiriac – Centrala Ioana Martimof – analist credite principal in cadrul Departamentului Operatiuni Bancare Companii. Ii respectam decizia si ii dorim mult succes in activitatea viitoare! Procesul decizional de cumparareProcesul decizional de cumparare presupune parcurgerea a cinci etape conventionale:

Perceperea nevoii -> Cautarea informatiilor -> Evaluarea alternativelor -> Efectuarea cumpararii -> Evaluarea post-cumparare

Identificarea nevoii reprezinta primul pas in procesul decizional de cumparare, in care cumparatorul percepe diferenta intre pozitia dorita si cea actuala. Aceasta perceptie este influentata de stimuli interni, stimuli externi si poate avea, in acelasi timp, si motivatia unei experiente anterioare.Cautarea informatiilor. Dupa ce a devenit constient de existenta unei nevoi ce trebuie satisfacuta, consumatorul trece la adunarea informatiilor necesare rezolvarii acestei probleme. Informatiile provin din surse interne ( memoria, experiente trecute) sau din surse externe (familie, prieteni, informatii publice, mesaje promotionale etc.). Amploarea acestei etape depinde de importanta cumparaturii si de riscul perceput in legatura cu aceasta (riscul este mai mare in cazul produselor scumpe si complexe). Aceste riscuri pot fi:- financiare (daca investitia facuta va fi profitabila);- fizic/functionale (daca produsul se va deteriora sau nu va functiona la parametrii asteptati);- psihologice (impactul asupra starii psihice a consumatorului);- sociale (evaluarea facuta de prieteni sau rude asupra personalitatii cumparatorului dupa achizitionarea produsului sau serviciului respectiv).Daca riscurile sunt mari, exista posibilitatea reducerii lor prin actiuni intreprinse de consumator prin amanarea deciziei de cumpararei si reluarea cautarii de informatii pentru o alegere mai buna.Evaluarea alternativelor. Procesul de informare este considerat incheiat daca sunt identificate alternative care pot satisface nevoia perceputa. Dar din intreaga gama de produse existente consumatorul nu cunoaste decat o parte, iar din aceasta poate accepta doar un numar redus de marci.In alegerea unui produs sau altul, a unei marci sau alta un rol important il au criteriile pe baza carora se face evaluarea alternativelor. Aceste criterii pot fi:*obiective (pret, facilitati, caracteristici fizice ale produsului etc.);*subiective (determinate de factori intangibili).